Kaikki on perheestä -kampanja

Väestöliiton Kaikki on perheestä -kampanjalla tuetaan kaikenlaisten perheiden hyvinvointia ja kerätään varoja Väestöliiton vanhemmuutta ja perheitä tukevan Perhepulma-palvelun hyväksi. Kampanjaan voi osallistua monin tavoin ja se jatkuu koko syksyn ajan.

Jokaisen apua tarvitaan nyt, jotta voimme auttaa yhä useampia perheitä ja huolehtia siitä, ettei yksikään vanhempi jää huolineen yksin. Esimerkiksi jo 25 euron suuruisella lahjoituksella voimme tarjota asiantuntevaa ammattiapua yhden vanhemman jaksamisen ja haastavan perhetilanteen tueksi.

Väestöliiton Perhepulma-palvelun tukemiseen tarvitaan varoja

Väestöliiton Perhepulma-palvelu tarjoaa asiantuntevaa ja maksutonta tukea pienten lasten vanhemmille mm. lasten kasvatukseen, parisuhteen haasteisiin ja arjessa jaksamiseen. Apua saa nopeasti ja matalalla kynnyksellä, asuinpaikasta riippumatta. Tuki on ennaltaehkäisevää ja sen avulla toivotaan vältettävän tilanteiden kriisiytyminen perheissä.

Lahjoittajien tukea tarvitaan, jotta nykyinen palvelu voidaan säilyttää ja voimme vastata kasvavaan tuen tarpeeseen. Palvelu olisi tärkeä saattaa kaiken ikäisten lasten vanhemmille. Esimerkiksi murrosikäisten lasten vanhemmat kaipaavat kipeästi tukea. Lahjoittajien avulla Perhepulma-palvelumme voi auttaa yhä useampia apua tarvitsevia vanhempia ja perheitä vaikeassa elämäntilanteessa ja tukea samalla lasten ja nuorten onnellista ja turvallista kasvua.

Perhepulma-palvelu toimii osoitteessa hyvakysymys.fi/perhepulma

Väestöliito pähkinänkuoressa

Väestöliiton tavoitteena on edistää turvallisia ihmissuhteita, ihmisoikeuksia ja hyvinvointia muuttuvassa maailmassa. Teemme tutkimustyötä, vaikutamme ja tarjoamme maksuttomia palveluja kansalaisille.

Tuemme erityisesti lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia, edistämme seksuaali- ja ihmisoikeuksien toteutumista Suomessa ja kansainvälisesti sekä vaikutamme mm. lapsi- ja perhemyönteisyyden, yhdenvertaisuuden ja kestävän väestönkehityksen puolesta. Väestöliitto perustettiin jo vuonna 1941.

Lisätietoa Väestöliiton työstä löydät pääsivultamme: www.vaestoliitto.fi

#KoskaTarvitsemmeToisiamme

Tutustu tarkemmin kampanjan materiaaleihin

Näyttelijä Martti Suosalo toivoo jokaiselle perheelle avun pyytämisen ja antamisen taitoa.

Kolmen lapsen isänä Martti Suosalo tietää, mitä perhe merkitsee elämän eri aikoina, niin hyvinä kuin vaikeinakin hetkinä. Vuosien myötä Martin perheestä on tullut tiivis yhteisö, jossa toisia tuetaan kaikissa tilanteissa ja asiat ratkotaan keskenään puhumalla.

Martti Suosalo on mukana tukemassa Kaikki on perheestä -kampanjaamme. Lue Martin hienot ajatukset siitä, mitä perhe on hänelle merkinnyt elämän eri vaiheissa.

Yksinäisyys, suorituspaineet ja riittämättömyyden tunne  kuormittavat monen vanhemman arkea.

Vanhemmuuden asiantuntijamme Johanna Sassalin mukaan yhä useammat vanhemmat uupuvat suorituspaineiden alla ja kokevat yksinäisyyttä myös parisuhteessa. Nämä asiat kuuluvat myös valtakunnallisen Perhepulma-palvelumme yhteydenotoissa.

Lue Johannan ajatukset siitä, miten Väestöliiton Perhepulma-palvelu voi auttaa perheitä ja tukea vanhempien uskoa omaan kykyynsä olla hyvä vanhempi.